Learn French 100% free Get 1 free lesson per week // Add a new lesson
Log in!

> Log in <
New account
Millions of accounts created on our sites.
JOIN our free club and learn French now!

Get a free French lesson every week!

• Home
  • Contact
  • Print
  • Guestbook
  • Report a bug

•  

Ex 315/ difficult characters

Cours gratuits > Forum > Exercices du forum || En bas

[POSTER UNE NOUVELLE REPONSE] [Suivre ce sujet]

Ex 315/ difficult characters
    Message de here4u posté le 14-01-2026 à 18:28:10 (S | E | F)
    Hello,

Here is our following exercise. Hope you'll like it.

Translate into English:

1) Reste ici, s'il te plaît ! Il n'y a personne d'autre avec lequel je voudrais être ici en ce moment...

2) Peu importe comme il est obstiné ! Peu importe comme il se bat contre cela, ça restera toujours important pour lui...

3) Quel que soit le projet que ton père a dans son sac, il pense que c'est un gagnant et qu'il te battra.

4) " Ca ne sera pas facile !" "Rien de ce qui vaut la peine ne l'est jamais ! "

5) Je pense que l'on devrait s'y mettre tous pour résoudre ce problème.

6) Ca m'est sorti de l'esprit, mais bien que j'aie ressenti de la désapprobation dans sa voix, à ce moment là, il n'a pas réellement dit du mal du directeur...

Ce thème est un et la correction sera en ligne le mercredi 29 janvier.

The FORCE IS with YOU;

Réponse : Ex 315/ difficult characters de gerold, postée le 16-01-2026 à 18:35:55 (S | E)
    Hello!

1) Reste ici, s'il te plaît ! Il n'y a personne d'autre avec lequel je voudrais être ici en ce moment...
    Stay here, please! There's nobody else I would like to be here with now ...

2) Peu importe comme il est obstiné ! Peu importe comme il se bat contre cela, ça restera toujours important pour lui...
    No matter how stubborn he is! No matter how he is fighting against that, that will always remain significant for him...

3) Quel que soit le projet que ton père a dans son sac, il pense que c'est un gagnant et qu'il te battra.
    Whatever the project your father has up his sleeve, he thinks he is a winner and will beat you.

"That won't be easy!" "Nothing worthwhile ever is (easy)!"

I think we should get all involved to tackle this issue.

6) Ca m'est sorti de l'esprit, mais bien que j'aie ressenti de la désapprobation dans sa voix, à ce moment là, il n'a pas réellement dit du mal du directeur...
    It slipped my mind but, although I had felt some disapproval in his voice, at that moment, he wasn't exactly speaking ill of the director.

Réponse : Ex 315/ difficult characters de magie8, postée le 18-01-2026 à 02:50:26 (S | E)
    Hello ready to correct Thank you

1) Stay here, please! There's no one else I'd rather be here with right now...

2) No matter how stubborn he is! No matter how he is fighting against that, it will still remain consequential to him.
    .
    3) Whatever plan your father has up his sleeve, he believes it's a winner and that he will beat you.[ j' aime bien ma phrase avec ce sens ]

4) "It won't be easy!" "Nothing worth having ever is!"

5) I think we should all get to work to solve that problem.

6) It slipped my mind, but although I heard some disapproval in his voice, at that moment, he wasn't actually speaking badly of the manager...

Réponse : Ex 315/ difficult characters de gerold, postée le 18-01-2026 à 08:56:34 (S | E)
    Hello dear here4u!

In the second sentence, what do you mean by « c’est un gagnant » (un projet gagnant? Le père est un gagnant ?)

Ôte-moi d'un doute, please!

Réponse : Ex 315/ difficult characters de mayamalher92, postée le 18-01-2026 à 10:14:39 (S | E)
    Hello Here4u,

Stay here,please ! There is no one else that I’d rather be with just now

No matter how stubborn he may be ! No matter how hard he struggles against that, that will always be important to him..

Whatever trick your father has up his sleeve, he thinks he is a winner and will defeat you

4) " Ca ne sera pas facile !" "Rien de ce qui vaut la peine ne l'est jamais !
    That won’t be easy ! Nothing worthwhile ever is !

I think we should do it all together to sort out the issue

6) Ca m'est sorti de l'esprit, mais bien que j'aie ressenti de la désapprobation dans sa voix, à ce moment là, il n'a pas réellement dit du
    mal du directeur...
    That slipped my mind, but though I made out some disapproval in his voice, at that moment, he did not really speak ill about the manager

TU Have a nice Sunday

Réponse : Ex 315/ difficult characters de here4u, postée le 18-01-2026 à 23:09:59 (S | E)
    Hello!

J'ai voulu dire que le père est un, "gagnant", mais l'autre interprétation était possible aussi...

Réponse : Ex 315/ difficult characters de alouettelulu, postée le 20-01-2026 à 07:44:55 (S | E)
    Hello!

Reste ici, s'il te plaît ! Il n'y a personne d'autre avec lequel je voudrais être ici en ce moment…
    Stay her, please! There is no one else with whom I would want to be here right now…

No matter how stubborn he is! No matter how he is fighting against that, that will always remain important to him…

Whatever project your father has up his sleeve, he thinks he is a winner and he will beat you.

« That won’t be easy! » » Nothing being worthwhile ever is  »

I think we should all start to solve that problem.

6) Ca m'est sorti de l'esprit, mais bien que j'aie ressenti de la désapprobation dans sa voix, à ce moment là, il n'a pas réellement dit du mal du directeur…
    That slipped my mind but, although I felt disapproval in his voice at that moment, he didn’t really speak ill of the director.

Réponse : Ex 315/ difficult characters de happynutmeg13, postée le 20-01-2026 à 20:28:39 (S | E)
    Hello!

Here is my work:

1)Reste ici, s'il te plaît ! Il n'y a personne d'autre avec lequel je voudrais être ici en ce moment...
    Stay here please! There is no one else I'd like to be with here now!

No matter how stubborn he is! No matter how he struggles against this, this will always remain important to him

Whatever project your father has up in his sleeve, he thinks that he is a winner and that he's going to beat you.

'This is not going to be easy!' 'What really matters is never easy!'

I think we should all get to work to solve this problem

It went out of my mind, but though I felt some resentment in his voice at that time, he didn't really spoke ill of the manager.

[POSTER UNE NOUVELLE REPONSE] [Suivre ce sujet]

Cours gratuits > Forum > Exercices du forum